• KD Täbys kommunalråd blir ny stabschef hos Ebba Busch

Tobias Karlström rekryteras som ny stabschef i Kristdemokraternas partiledarstab. Karlström kommer närmast från uppdraget som kommunalråd i Täby men har också en gedigen erfarenhet från näringslivet. Karlström har bland annat varit vd för Sanoma Utbildning och Medlearn, haft en rad styrelseuppdrag, samt drivit egna företag.

”- Jag ser mycket fram emot att ta ett större ansvar i arbetet för ett än starkare KD, att leda partiledarstabens arbete och att jobba tillsammans med Ebba Busch. Kristdemokratin i Sverige är på frammarsch. KD har en viktig uppgift att fylla i arbetet för en ny regering, vars främsta drivkraft är att lösa Sveriges problem och som tar fullt ansvar för välfärden”, säger Tobias Karlström.

Tobias Karlström blev kommunalråd för KD i Täby efter valet 2018. Där är han ordförande i Gymnasie- och näringslivsnämnden, ledamot i kommunstyrelsen och ledamot i stadsbyggnadsnämnden.

”- Jag är mycket nöjd över denna rekrytering och att Tobias Karlström är beredd att axla uppdraget som stabschef. Vi är ett starkt team med bred kompetens och har många gånger visat att vi har en avgörande roll i oppositionsarbetet för maktskifte. Karlströms erfarenheter från ledande befattningar både inom politiken och näringslivet kommer vara en stor tillgång för Kristdemokraterna”, säger Ebba Busch.

Tobias Karlström kommer att tillträda som stabschef på heltid den 20 april.

Styrelsen i KD Täby kommer behandla ärendet om val till nytt kommunalråd och övriga uppdrag på måndag 23/3.