• Du ska kunna lita på Sverige!

Valet den 9:e september handlar om att vi ska ha en välfärd som fungerar så att DU SKA KUNNA LITA PÅ SVERIGE! Det är ett val om vilka värderingar vi vill ska prägla vårt land och om vilka prioriteringar som är nödvändiga. Kristdemokraterna sätter människovärdet främst. Vården, äldrefrågorna och tryggheten är de viktigaste frågorna i valet 2018.

– Nu sviker välfärden de allra mest utsatta. Vårdköerna växer, äldre får inte plats på äldreboende och brottsoffer får inte upprättelse. Människor kommer inte in i samhällsgemenskapen. Detta måste vi ändra på. Det säger partiordförande Ebba Busch Thor när hon tillsammans med valledare Peter Kullgren, presenterade Kristdemokraternas valkampanj för 2018.

– Det handlar om att ta ansvar. Att våga föra en ny politik med kraftfulla åtgärder, reformer som återupprättar välfärdslöftet, säger Ebba Busch Thor.
    – Vi lovar inte allt till alla, men vi håller det vi lovar. Vi prioriterar vården, de äldre och tryggheten. Du ska kunna lita på Sverige!