Ännu ett nytt äldreboende planeras

Vi påbörjar nu projekteringen av ännu ett nytt äldreboende!

Det är fantastiskt roligt att vi nu invigt Norrgårdens nya äldreboende med finsk inriktning.
Det blev en glädjens dag med vår barn- och äldreminister Maria Larsson, (KD), som tillsammans med Kalevas ordförande Walma Hämäläinen klippte bandet. Vi blir fler och fler i kommunen och därför beslutas redan nu om att påbörja projekteringen av ytterligare ett boende om minst 30 platser.
För mig som ordförande i socialnämnden och ytterst ansvarig för bl. a. äldreomsorgen är drivkraften att åstadkomma en trygg äldreomsorg av bästa kvalité, präglad av valfrihet och delaktighet. Den som är i behov av omsorg ska bemötas med värdighet och respekt.

Det är också väldigt roligt att det under de tre senaste åren skett en markant förbättring vad gäller kvalitén inom äldreomsorgen. Vi har förbättrat kundnöjdheten på våra äldreboenden. Och i den senast publicerade öppna jämförelsen (Socialstyrelsen) var 91 % nöjda eller mycket nöjda med den vård och omsorg de får. Riksgenomsnittet var 83 %. Vi hamnade på 22 plats i riket! Verkligen värt att notera.

Vi har implementerat de lokala värdighetsgarantierna som mycket handlar om bemötandet. Den äldre och anhöriga ska veta vad de kan förvänta sig och veta att de får en omsorg av god kvalitet och vi har lagt stor vikt vid vår egen kvalitetsuppföljning. Det var ett i det närmaste ”konkursbo” vi fick ta över vid förra valet och mycken tid och kraft har vi lagt ned på kvalitetsarbetet som nu börjat ge fina resultat.

Vi har vänt utvecklingen!

Kvalitet, trygghet och valfrihet är mitt mantra

Tina Teljstedt, kd,
Ordf socialnämnden

Brinner du för samma frågor som jag?

Jag valde att gå med i Kristdemokraterna för att jag ville förändra samhället. Familjerna behövde mer makt och staten mindre, tyckte jag. Jag ville också arbeta mot rasism och kommumnism, för frihet och medmänsklighet. Idag har vi kommit en bra bit i den riktningen. Valfriheten har ökat samtidigt som välfärden har blivit starkare. Det visar att politiskt arbete är viktigt och gör skillnad.

Jag hoppas att du vill göra samma val som jag gjorde en gång, och bli medlem i Kristdemokraterna. Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på, och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

GÖRAN HÄGGLUND
Partiledare (KD)

Hej världen!