• Lediga tjänster hos Kristdemokraterna Uppsala kommun och län

Inom Kristdemokraternas Uppsaladistrikt utlyses just nu tre tjänster. Inom både Uppsala kommun och region Uppsala arbetar vi i opposition, men det är något vi nu ska försöka ändra på. Valet närmar sig med stormsteg och tempot ökar. Även om ett par av tjänsterna är vikariat kan det finnas möjlighet till fortsättning i olika former även under valåret.

För samtliga tjänster gäller att du självklart delar Kristdemokraternas värderingar och är engagerad för att dessa ska få genomslag i Uppsala kommun och län.
    Ansökningstiden för samtliga tjänster är senast 11/6. Bifoga CV, personligt brev och referenser. Ansökan skickas till uppsala@kristdemokraterna.se  eller per post till Kristdemokraterna, St Olofsgatan 12, 752 13 Uppsala.

1. Kristdemokraterna Uppsala län söker administratör
    Som administratör för Kristdemokraterna Uppsala län är du det primära stödet för våra 7 partiavdelningar. Det innebär bland annat att planera och genomföra verksamheter, svara på mail och bistå distriktsordföranden i det löpande arbetet.

Vi söker dig som är driven, självgående och resultatinriktad. Du har en god förståelse och förmåga att se vad som behöver göras och ser till att det blir gjort. Arbetstiden är varierande och innefattar ibland kvällar och helger. Du kommer att arbeta med administration, planering och genomförande av aktiviteter som partidistriktet beslutar.

Tjänsten är tillsvidare och omfattar 50 % från och med augusti 2017.
    Frågor angående tjänsten besvaras av Mikael Oscarsson, distriktsordförande, 070-3439581

2. Kristdemokraterna Uppsala kommun söker vikarierande politisk sekreterare
    Som politisk sekreterare för Kristdemokraterna i Uppsala kommun biträder du självständigt kommunalrådet och förtroendevalda i det löpande arbetet. Det innebär bland annat att ansvara för mediekontakter, att driva vår hemsida och våra sociala medier för att göra partiets politik synligt för väljarna och att utarbeta yrkanden, motioner/interpellationer och debattartiklar, samt schemaläggning och kallelser till olika möten.

Du är resultatinriktad, initiativrik och sätter dig lätt in i nya politiska frågeställningar. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter, ibland under tidspress.

Tjänsten är ett vikariat och omfattar 100 % från och med augusti 2017 till och med april 2018.
    Arbetstiderna omfattar ibland kvällar och helger.
    Frågor angående tjänsten besvaras av Jonas Segersam, kommunalråd, 072-5674914

3. Kristdemokraterna Region Uppsala söker vikarierade politisk sekreterare
    Som politisk sekreterare för Kristdemokraterna i Region Uppsala kommer du arbeta självständigt med att biträda regionrådet och de förtroendevalda i det dagliga arbetet. I uppgifterna ingår att göra utkast till artiklar, yrkande, motioner och annat som behövs för att deras arbete ska flyta så smidigt som möjligt. Du är också med och leder gruppmöten med vår Kristdemokratiska regiongrupp samt ser till att boka studiebesök och annat praktiskt.

Du behöver vara målinriktad och kunna planera din tid på ett effektivt sätt, sätta dig in i politiska frågeställningar, känna av gruppen och kunna utrycka dig väl i skrift.

Tjänsten är ett vikarierat och omfattar 50 % från och med augusti 2017 till och med april 2018.
    Arbetstiderna omfattar ibland kvällar och helger.
    Frågor angående tjänsten besvaras av Anna-Karin Klomp, regionråd, 070-6116082