Årets Vitsippspris gick till…

Vitsippan är symbolen för Kristdemokraterna.
Den för hand tecknade vitsippan talar om enkelhet, äkthet och mänsklig ofullkomlighet, men berättar också att mitt i denna ofullkomlighet uträttar människor stordåd – ofta i det tysta. Vitsippspriset delas ut för gärningar gjorda i denna anda,
där ingen hålls tillbaka och ingen lämnas efter.

Årets Vitsippspris delades ut på Murartorget 27 maj under Vårmarknaden. I år gick priset till

Väntjänsten i Vårgårda

med motiveringen

”Som genom sitt personliga engagemang med små resurser, stor uthållighet och äkta medmänsklighet har kommit att betyda mycket för de boende på Kullingshemmet och Vårgården. Att få komma ut i friska luften, umgås med trevliga människor, ta en fika och sjunga en stund tillsammans är av stor betydelse och sprider glädje. Väntjänstens ideella arbete tillför ett mervärde utöver den vardagliga omsorgen.”

Vitsippspris på Murartorget

Nu på lördag 27 maj delar vi ut årets Vitsippspris på Murartorget kl 11.45 i samband med Vårmarknaden.

Kom gärna och var med när årets pristagare uppmärksammas för sina fina insatser!

Vad är det senaste?

Kommun- och landstingsdagarna 2017

Missade du Ebbas tal vid kommun-och landstingsdagarna så får du en ny chans här !

Ny logga

Från 1996 har vi haft vitsippan som logga men nu är detta ett minne blott! Nu byter vi logga till en stilren logotype som andas tidlöshet och modernitet.

Kd Vårgårda på Sociala medier

Vi byter nu som en följd av den nya logotypen även omslagsbild på Facebook och Profilbild på Instagram.

Du följer väl oss?