• Trafikborgarrådet är ute och cyklar

-Trafikborgarrådet i Stockholm är ute och cyklar i vanlig ordning. Förslaget att ta bort ytterligare ett bilkörfält vid Slussen är verklighetsfrånvänt. Det säger Anders Josephsson, ordförande för Kristdemokraterna i Värmdö, med anledning av att trafikborgarrådet i Stockholm, Daniel Hellden, MP,  redan till våren 2018 vill ta bort ett körfält för bilarna vid Stadsgårdsleden för att maka plats åt cyklister.

-Redan sitter bilisterna i oändliga köer vid Slussen. Att göra situationen ännu värre tidigare än nödvändigt är oförskämt.Visst finns det trängsel på cykelbanorna, framförallt mellan cyklister som kör som om varje dag vore den sista, och cyklister som kör saktare men lösningen är inte att ta bort ett körfält för bilarna.

-Daniel Hellden och hans partikamrater bedriver prickskytte mot allt vad bilar heter. Men vi kan inte räkna bort bilarna. De finns där och de kommer att finnas där hur mycket Daniel Hellden än må ogilla dem.

-Det finns ett liv utanför tullarna och varje dag tvingas hundratals Värmdöbor sitta i köer vid Slussen. Inte för att de älskar köer eller bilen, utan för att flertalet av dem är beroende av sin bil under arbetet. Släng förslaget i papperskorgen där det hör hemma och sedan hoppas jag att Stockholmarna röstar fram en annan majoritet efter valet 2018!