• Vill du vara med och påverka?

Vill du vara med och bära den viktiga kommunpolitiken i Värnamo kommun? Orkar du bära ansvaret för beslut som påverkar allas vår tillvaro? Vill du påverka utvecklingen av vår kommun?

Kommunpolitik är så oändligt mycket mer än spektakulära tidningsrubriker. Det är vardagsslit – och vardagsglädje. Det är ett konstant lärande för att sätta sig in i komplexa frågor. Det är oro för att inte rätt förvalta det förtroende du har fått. Det är ödmjukhet inför insikten att du bara kan göra så gott du kan. Det är på allvar.

Delar du kristdemokraternas värderingar och ideologi får du gärna kontakta oss. Du kan också gå in på varnamo.kristdemokraterna.se där det finns mycket läsvärt. Vi är nämligen just nu mitt i den så kallade nomineringsprocessen då det står alla medlemmar fritt att föreslå goda och kloka personer till kommun- och övriga valsedlar i nästa års val. Första nomineringsmötet är på måndag den 4 september klockan 18 i Kommunfullmäktigesalen i Värnamo stadshus.

Om du anmäler ditt intresse för att finnas med i ett samtal, så finns det inga som helst förpliktelser! Vi har en grupp som har till ansvar att väga alla olika förslag mot varandra, för att hitta en bra mix av personer och kompetenser. Du lovar ingenting om du skickar en signal om att du är intresserad, men visst vore det spännande att kliva in i ett nytt ansvar?

En fungerande demokrati är något vi skapar tillsammans.

Skicka ett meddelande här
    eller mejla på varnamo@kristdemokraterna.se.