• Roland Sjögren ny distriktsordförande för kristdemokraterna i Västerbotten

Bild. Anders Sellström & Roland Sjögren. Foto L-Å Holmgren.

Vid Kristdemokraternas distriktsårsmöte i Lycksele 14 mars valdes kommunalrådet och kommunstyrelsens ordförande i Lycksele, Roland Sjögren till ordförande för länets kristdemokrater. Han efterträder Anders Sellström som innehaft posten i 16 år.

Flera deltagare uttryckte stor tacksamhet till Anders för hans stora engagemang och gedigna arbete under alla dessa år.  Förutom distriktsordförande har han varit riksdagsman och även EU-parlamentariker under en tid. Han fortsätter nu som kommunpolitiker i Umeå och med nationella uppdrag bl.a. i partistyrelsen för KD och uppdrag inom SKR, Sveriges kommuner och regioner.

Roland Sjögren uttrycker en stor ödmjukhet men även tacksamhet inför det förtroende som gets honom att få leda ett distrikt i det parti som växer snabbast i Sverige.

Det ska bli spännande att tillsammans med övriga KD-politiker i länet föra fram den kristdemokratiska politiken på ett konstruktivt och tydligt sätt, säger Roland Sjögren.

Kontakt:

L-Å Holmgren                                                                         Roland Sjögren

Ombudsman Kristdemokraterna Västerbotten               Kommunstyrelsens ordförande Lycksele

Tel. 070-314 50 53                                                                 Tel. 070-325 02 76

E-post Lars-ake.holmgren@kristdemokraterna.se         E-post Roland.sjogren@kristdemokraterna.se