• Referat höststämman 2013

Foto på Desiree Petrus

Désirée Pethrus riksdagsledamot.

Kristdemokraterna Västernorrland samlades till höststämma på Vivansborg i Timrå den 16:e november. Elever från kulturskolan i Timrå inledde stämman med trestämd tvärflöjtsmusik. Désirée Pethrus, riksdagsledamot och utrikespolitisk talesperson talade om aktuell EU-politik samt den utsatthet som många kristna befinner sig i nu i spåren av den arabiska våren.

Vid stämman beslutade ombuden om riksdagslista samt landstingslistor för Västernorrland. Riksdagslistans toppas av Kristdemokraternas partiordförande Göran Hägglund och som nummer två valdes Karin Högberg från Härnösand.

Sverker Ågren, Härnösand, och Soledad Henriquez, Örnsköldsvik, beslutades vara de två översta namnen på landstingslistan för Ångermanland. För Medelpad valdes Mona Hammarstedt, Fränsta, till första namn och Roger Boork, Bergeforsen, till andra namn.

Stämman avslutades med att riksdagskandidaten Karin Högberg talade om varför hon för några år sedan valde att bli Kristdemokrat. Nu ställer hon in siktet på riksdagen och ett starkt valresultat för Kristdemokraterna i supervalåret 2014.

Landsbygd | Désirée Pethrus · Göran Hägglund · Karin Högberg · Mona Hammarstedt · Roger Boork · Soldad Henriquez · Sverker Ågren · Timrå · val 2014 · Vivansborg