Politisk sekreterare 50 %, Region Västmanland

Kristdemokraterna söker en politisk sekreterare med erfarenhet av kommunikation och med ett stort samhällsengagemang – är det du?

Arbetet innebär att stödja Kristdemokraternas regionråd samt partiets förtroendevalda i deras arbete, t ex utarbeta förslag till debattartiklar och motioner. Praktisk administration som kallelser och bokningar. Ansvara för presskontakter, massmedie- och omvärldsbevakning. Uppdatering av hemsida och sociala medier.

Som person är du ordningsam och har en högt utvecklad service- och samarbetsförmåga. Du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift och gärna med erfarenhet från en politiskt styrd organisation. För att trivas hos oss behöver du kunna arbeta självständigt och målinriktat. Arbetet kräver också förmåga att agera snabbt. Att du delar de kristdemokratiska värderingarna tar vi för givet.

Regionens ansvarområde innefattar sjukvård, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling.

Tjänsten omfattar 50 procent med tillträde 1 maj 2017, eller enligt överenskommelse, och varar fram till 14 oktober 2018. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstider enligt överenskommelse, dock fördelat på minst 4 dagar/ vecka. Arbetet innefattar ibland kvällar och helger. Arbetsplats är Regionhuset i Västerås, men resor i hela länet förekommer. Tjänst som politisk sekreterare ger rätt till tjänstledighet.

Välkommen med din ansökan senast 19 mars. Den ska innehålla CV, personligt brev och gärna exempel på texter du skrivit, t ex pressmeddelande eller artikel.

Frågor och ansökan (senast 19 mars) till
Malin Gabrielsson, Regionråd och gruppledare, Region Västmanland