KD Vetlanda besökte Withalabostäder

Måndagen den 4 november möttes Kristdemokraternas partigrupp i Vetlanda till gruppmöte. Denna gång var platsen de båda kommunala bolagen Witalabostäder AB och Vetlanda Industrilokaler AB på Stålgatan i Vetlanda där nytillträdde VD:n Patrik Styrbjörn berättade om företagens uppdrag och verksamheter. Kristdemokraternas ledamot i de båda företagens styrelser är Tommy Risarp.

Gemensamt gruppmöte för KD och L

I oktober höll Kristdemokraterna och Liberalerna i Vetlanda gemensamt gruppmöte i Equmeniakyrkan i Ekenässjön. Anders Saldner, chef för socialförvaltningen fanns på plats för att berätta om förvaltningens arbete. Det blev också en lång och givande stund med många frågor och diskussioner.

Gruppmöte på Njudung Energi AB

Kristdemokraterna i Vetlanda möttes under måndagen till gruppmöte på Njudung Energi i Vetlanda där företagets VD Ola Rosander berättade om verksamheten och aktualiteter inom bolaget. Det blev också rundvandring i de nya lokalerna utmed Upplandavägen.

Tack för ditt förtroende

Tack vare gott stöd och förtroende från väljarna i Vetlanda kommun gick Kristdemokraterna från fyra till fem mandat i Kommunfullmäktige. Detta innebär att följande personer nu blir ordinarie ledamöter:

Monica Samuelsson, Hans Svensson, Jan-Erik Josefsson, Madelene Palmgren, Anders Rodewald.

Ersättare blir Ingemar Sturesson, Kristoffer Kaspersson och Gun-Britt Sigfridsson.

Vi ser nu fram emot att ta oss an de för kommunen viktiga frågor som väntar. Varmt välkommen att kontakta oss med dina tankar och synpunkter!

En stark lista inför höstens val

Kristdemokraterna har ett 26 personer starkt team inför höstens val till Vetlanda kommunfullmäktige. Här syns både nyare namn och personer som funnits med i det politiska arbetet under längre tid.

– Vi har siktet tydligt inställt på att, tillsammans med våra kollegor i Alliansen, axla ansvaret för kommunens ledning efter valet, säger Hans Svensson som står som förstanamn på listan och som i dag är ledamot i såväl kommunfullmäktige som tekniska nämnden.

– Skolan. Äldreomsorgen. Näringslivet. Hela kommunen och alla dess aktörer behöver ges rätt möjligheter att fungera och utvecklas. Det finns mycket att göra och nu vill vi kavla upp ärmarna.

Monica Samuelsson gör i år sin tredje valrörelse. Hon är i dag partiets förstanamn i fullmäktige och är också oppositionsordförande i barn- och utbildningsnämnden.

– De frågorna brinner jag otroligt mycket för. Skolan är en av våra i särklass viktigaste verksamheter. När nu stora omdaningar görs kring lokaler och sammanslagning av skolor får vi inte tappa bort skolans pedagogiska innehåll. Jag vill fortsätta verka för en skolorganisation där både elever, pedagoger och övrig personal kommer till sin rätt. Bara genom att vara en attraktiv arbetsplats kan skolorna i Vetlanda hävda sig i dagens tuffa konkurrens om behöriga lärare.

Hans Svensson, Monica Samuelsson, Jan-Erik Josefsson och Madelene Palmgren toppar listan som rymmer 26 namn från kommunens olika delar.

Riksdagskandidat Mattias Ingeson på besök

Onsdagen den 30 maj besökte riksdagskandidat Mattias Ingeson Vetlanda för ett par intressanta och viktiga besök. På det intensiva schemat stod bland annat ett besök på bokbussen som under dagen gjorde sin runda till en rad förskolor i Vetlanda tätort. Mattias uttryckte bokbussens värde på ett klokt och talande sätt; ”För mig är bokbussen sinnebilden av det goda samhället. Den står för både bildning och demokrati och att detta är så viktiga delar att vi till och med är beredda att köra dem hem till din tröskel.”

Riksdagskandidat Mattias Ingeson passade på att besöka bokbussen i Vetlanda.

Barnens dag i Korsberga

Barnens dag i Korsberga blev en synnerligen rolig och trivsam dag med många spännande samtal om hur vi tillsammans bygger ett samhälle där vi alla kommer till vår rätt. Kristdemokraterna satsade på barnen och lockade till spännande tävlingar av olika slag. Stort tack till samhällsföreningen i Korsberga som på ett mycket förtjänstfullt sätt arrangerat dagen och fått människor i alla åldrar att mötas och trivas tillsammans. Vi kommer gärna tillbaka!

Kristdemokraterna satsade på barnen och lockade till spännande tävlingar av olika slag på Barnens Dag i Korsberga.

Andreas Carlson besökte Vetlanda

Andreas Carlson besökte Vetlanda och Kristdemokraternas årsmöte. Under dagen hanns också med ett besök hos Patrik Ney på Ney’s Elektronik i Ekenässjön. Ett imponerande företag där samtalen till stor del kom att handla om näringslivets förutsättningar. Ett blomstrande näringsliv tror vi i Kristdemokraterna är något av en motor för att samhället också ska leva och utvecklas. Vi passar också på att gratulera Patrik till en rad fina utmärkelser under året!

Från vänster Hans Svensson, Monica Samuelsson och Andreas Carlson besökte Patrik Ney på Ney’s Eletronik.