Eldsjälar fick pris

Årsmöte har hållits hos Kristdemokraterna i Vetlanda. Samlingen ägde rum måndagen den 20 februari i Korskyrkans MKU-gård. Dit kom också några av församlingens medlemmar för att berätta om det julaftonsfirande för ensamma som arrangerats i kyrkan de senaste 51 (!) åren. För detta engagemang fick församlingen under kvällen ta emot Kristdemokraternas Vitsippspris.

Sara Vinterdag och Madelene Palmgren stod för musikunderhållningen och det serverades fika innan det var dags för årsmötesförhandlingar. Ordförande för kvällen var Göran Ivarsson. Styrelsen i Kristdemokraterna i Vetlanda består av sju ordinarie ledamöter och tre ersättare. Här återfinns Ingemar Sturesson, Hans Svensson, Monica Samuelsson, Mats Rendahl, Gun-Britt Sigfridsson, Madelene Palmgren, Jan-Erik Josefsson, Kjell Enell, Adel Källkrans och Kristoffer Kaspersson.

Årsmöte 2017

Sara Vinterdag och Madelene Palmgren bjöd i sin musikunderhållning på både Gershwin och Chaplin.

I anslutning till årsmötet avtackades avgående ordförande Ingemar Sturesson som omvaldes till gruppledare. Gun-Britt Sigfridsson valdes till sekreterare och Mats Rendahl omvaldes till kassör. Ordförandeposterna, ordinarie och vice, ska styrelsen diskutera och utse vid sitt kommande möte.

Årsmöte 2017

Korskyrkan i Vetlanda tilldelades på måndagen Kristdemokraternas Vitsippspris för sitt engagemang i julaftonsfirande för ensamma som pågått i imponerande 51 år. Från vänster; Ingemar Sturesson (KD), Jan-Åke Svensson, Bernt Isaksson, Curt Axelsson, Vivianne Svensson, Solveig Rutgersson och Gun-Britt Sigfridsson (KD).