• KD Alvesta år 2020…

KD Kristdemokraterna i Alvesta Kommun har varit väldigt aktiva under 2020. Vår gemensamma budget med Allianspartierna gick igenom och den kommer att gynna våra kommuninvånare. Men vi har även varit aktiva med att besöka ett antal skolor i vår kommun och även samlat in och skänkt ett stort parti barnkläder och ett stort antal fina cyklar till en skola i kommunen som via personalen ser till att allt detta hamnar hos de behövande barnen. Nu sätter vi fart mot 2021 och vi kommer att bevaka så att Alliansens budget följs till punkt o prickar och att takliftar monteras upp i alla äldreboenden som det står i budgeten och vi tänker fortsätta våra besök i skolorna och på alla äldreboenden m.fl. ställen för att se vad som behöver förbättras. Vi kommer alltid att kämpa för att kommunen skall vara på topp i Sverige och dess invånare skall kunna leva i en trygg och trevlig kommun. Gott Nytt År önskar KD Kristdemokraterna i Alvesta kommun.

GÅ MED I KD!