• Därför Kristdemokrat – Alexandra Florén

Nu är det Alexandra Floréns tur. Alexandra är en av våra engagerade ungdomsförbundare, som även representerar oss i gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden. Till vardags jobbar hon som vikarie inom förskolan och lagar pasta.

Ålder: 22

Födelseort: Borås

Yrke: Jobbar i vikariebanken för förskola

Fritidsintressen: Promenera, laga pasta och spendera långa kvällar med vänner.

Favoritmusik: svenska topplistan och framförallt Miss Li:s pepplåtar nu på sommaren

Vilken politisk fråga är viktigast för dig?
    Frihetsfrågan är för mig det viktigaste då jag tror att om vi försöker skapa ett samhälle där människor får vara med och forma sina egna liv och ta beslut de tycker passar dem tror jag att vi får större förståelse för våra olikheter och de olika val vi gör. Det skapar ett samhälle där vi vill hjälpa varandra och där man själv kan forma ett liv man är nöjd med.

Varför Kristdemokraterna?
    Främst för att jag tror på kraften i civilsamhället, där människorna får vara med och skapa samhället, ha mycket frihet och samtidigt bry sig om varandra.

Kristdemokratin är enligt mig den ideologin som täcker in alla dessa områden på ett väl avvägt sätt, som bäst klarar av att hålla balansen mellan individens frihet och vårt sociala ansvar.

Om du är som jag och värderar relationen till andra människor högre än någonting annat, och känner att du vill vara med och bidra till ett omtänksamt samhällsklimat tycker jag inte att du ska tveka på att engagera dig i vårt parti. Tillsammans kan vi skapa ett mer sammanhållet Sverige.