Eva Borelius Zätterström

Ledamot

Eva Borelius Zätterström har varit aktiv i KD sen 2005, mångårig styrelsemedlem och har haft uppdrag i bland annat Socialnämnden och Kommunfullmäktige. Hon är mån om att bevara villastaden och vår unika miljö. Tycker att det är familjer och enskilda individers rätt att själva bestämma över sin tillvaro. Engagerad i äldrefrågor och vill arbeta för äldres rätt till ett innehållsrikt liv med många olika boendeformer att välja på.

Tredje generationens Stocksundsbo.
    Sjukgymnast och fil. kand. i Antikens kultur- och samhällsliv. Numera egenföretagare i vårdbranschen.
    Utbildad i Lund och många år i utlandet. Gift, fyra vuxna barn och snart fyra barnbarn. Två hundar.

Har arbetat som volontär i många år, initierade Danderyds Volontärverksamhet för äldre och vill utveckla den vidare.

Fritidsintressen: Umgås med familj och vänner, fysisk aktivitet, antikens historia, djur och natur, bridge.