KRISTDEMOKRATERNAS VIKTIGASTE FRÅGOR

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman.

• Barn och familj
  • Jobb och äldres ekonomi

KRISTDEMOKRATERNA AGERAR I SÄKERHETSKRISEN

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i Kristdemokraterna

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

5 days ago

Kristdemokraterna Falkenberg

Ebba Busch Thor
Tusen tack! Så otroligt många av er som hört av er efter intervjun hos Skavlan. Det gör mig så glad!

Det hör ju inte direkt till vanligheterna att vara en del av fredagskvällens tv-utbud och kommer, var så säkra, heller inte bli det. Det är på ett sätt mer krävande att göra den här sortens intervju där det bara är jag rätt upp och ner på en stol än när man har en politisk nyhet som ska presenteras och granskas på en pressträff. Det kommer så mycket närmare mig och denna gång även min familj. Så tack för att ni tagit emot det så fint!

Se hela intervjun här: www.svtplay.se/video/21118390/skavlan/skavlan-sasong-21-6-ebba-busch-thor-och-wolfgang-pichler-bl...
... See MoreSee Less

View on Facebook

Idag hölls det årstämma och Missing people var inbjudna att berätta om sin verksamhet. Med stolthet delades året Vitsippepris (ett pris för civila insatser lokalt) ut till Missing People för deras arbete och särskilt deras insats i Falkenberg under 2018!

Ett stort tack från Kristdemokraterna i Falkenberg! 💐

Även ett stort tack till alla medlemmar som engagerat sig under 2018 och alla nya medlemmar 2019! ❤️
... See MoreSee Less

1 week ago