Grillafton med valfläsk

I går eftermiddag var det näst intill folkfest på ICA-torget, Gnosjö. De lokala partierna hade ställt upp sina bord med allehanda valmanifest, blandat med kaffe och godis. Vår lokala ICA-handlare bjussade på grillat. Meningsutbytena mellan partierna var många och stundtals hjärtliga. Flera av affärskunderna passade på att ta till sig av både lekamligt valfläsk från grillen, och valargument från partierna.

valflask_0905_1
Bland annat diskuterades det senaste beslutet om kommunens nya telefonrutiner, vilket nyss har klubbats i kommunstyrelsen. Detta innebär att användning av privat mobiltelefon under arbetstid begränsas för kommunens anställda. Om detta är rätt eller fel, får tiden utvisa.

valflask_2
Grillmästaren från ICA supermarket

Efter alla uppmuntrande ord och glada tillrop från besökarna, känner vi Kristdemokrater en ännu starkare segervittring inför kommande val nästa söndag (14 sep).

Målet är ”25 procentenheter. Eller mer”

Från Kristdemokraterna syntes bland annat LarsÅke Magnusson, Stefan Lundell, Liisa Svenningsson, Thomas Bengtsson och Niklas Huuva.

Text: Thomas Bengtsson – Foto: Niklas Huuva