• Min första TV-intervju

    Som jag har skrivit tidigare fortsätter Miljö- och stadsbyggnadsnämnden utveckla Räddningstjänsten och samtidigt anpassa den till en ny lägre budgetram. Ett av förslagen vi arbetar med är att alla deltidsbrandmän i Bor ska bli första insatspersoner (FIP) när de har beredskap. Det innebär att de har tillgång till ett specialutrustat fordon så att de snabbt kan vara på plats för att göra en kvalificerad tidig insats vid en olycka. En konsekvens av det är att då behövs inte räddningsstationen ti...

  • Pratat upphandling hela dagen

    Besök av riksdagsledamot i dag igen. Det var Kristdemokraternas ledamot i Riksdagens Miljö- och jordbruksutskott Irene Oskarsson från Aneby som ville se hur vi gör i Värnamo. Något som hon undrade över var varför Värnamo har valt att bilda en nämnd för upphandling och hur det fungerar.

    (mer …)

  • Höj utsläppen

    Den kristdemokratiska gruppen i den nybildade Miljö- och stadsbyggnadsnämnden kom på ett bra sätt att göra gatumiljöerna mindre hälsovådliga, nämligen att den tunga trafiken skulle kunna släppa sina utsläpp en bit ovanför mark. Därför skrev vi en motion om detta till Kristdemokraternas Riksting i Linköping. Rikstinget beslutade att avslå motionen.

    (mer …)