• Minska arbetslösheten i Halland

Idag 14/1 kan vi utifrån en undersökning gjord av arbetsförmedlingen höra att arbetslösheten i Sverige minskar. I Halland ser har vi en låg arbetslöshet i norra delarna i länet medan de är högre i de södra delarna.

Kristdemokraterna Arbetslöshet

Det är framförallt de som står långt ifrån marknaden vi Kristdemokrater vill stödja och vill genomföra  därför införa en tvåårig yrkesförberedande utbildning.

• Vi vill införa ett yrkesförberedande gymnasieprogram med mer praktik och starkare koppling till företag. Ett frivilligt tredje år kan läsas in i efterhand.
      Vad tycker du? Kommentera gärna!

Forskning visar på att kopplingen mellan skola och arbetsliv är avgörande, inte minst för de som redan har svag anknytning till arbetsmarknaden. Därför är det av största vikt att arbetsplatsförlagt lärande på yrkesprogrammen äger rum på arbetsplats och att antalet veckor ökar. För att motivera företag att ta emot praktikanter föreslår vi kompensation via skatteavdrag för att täcka ökade kostnader.

Sverige- världens bästa land att växa upp i :

Fel: Kontaktformulär hittades inte.