Huddinge investerar i parker och lekplatser

I den politiska majoritetens förslag till Mål och Budget 2014 utökas Huddinge kommuns investeringsbudget för samhällsbyggnadsprojekt med 10 miljoner kronor per år för 2014 och de kommande åren. Pengarna ska framför allt användas till att genomföra kommunens lekplatsprogram och parkprogram.

– Vi vill att Huddinge ska utvecklas till länets mest barnvänliga kommun. Lekplatsprogrammet innehåller en rad åtgärder för att rusta upp och utveckla befintliga lekplatser, men också ett antal förslag på helt nya lekplatser. Det handlar om att skapa attraktiva och unika miljöer som uppmuntrar barnens lek, säger Tomas Hansson (KD), kommunalråd och ordförande i samhällsbyggnadsnämnden.

Samhällsbyggnadsnämnden kommer vid torsdagens sammanträde att besluta att skicka ut parkprogrammet på remiss.

– Huddinge växer snabbt. När bebyggelsen förtätas ökar behovet av attraktiva parker. Huddinge är idag en fantastisk naturkommun, men vi behöver satsa på parkerna. Programmet innehåller både en parkstrategi och en plan för upprustning och utveckling av kommunens parker, säger Tomas Hansson (KD), kommunalråd och ordförande i samhällsbyggnadsnämnden.

Huddinge prisbelönar arbete med lågaffektivt bemötande

Ökad valfrihet för funktionshindrade i Huddinge

Huddinge höjer hemtjänstpengen med 2 procent

Ännu lättare att få hemtjänst i Huddinge

Nu bygger vi två nya förskolor i Huddinge!

Nya regler för hemtjänsten gör Huddinge mer företagsvänligt

Dennis Åström Ullström ny vice ordförande i grundskolenämnnden

Karl Henriksson blir ny ordförande i Vård- och omsorgsnämnden

Vi levererar i kommunen och riksdagen