Emma och Karl 2:a i provval

Idag avslöjade nomineringskommittén för Kristdemokraterna i Stockholms län resultatet från vårens provval till riksdag och landsting.

I provvalet tillEmma Henriksson riksdagen kom Emma Henriksson, Trångsund, på andra plats efter partiets nestor i riksdagen, Mats Odell, Täby. Emma är idag partiets gruppledare i riksdagen, ledamot i socialförsäkringsutskottet och familje- och migrationspolitisk talesperson. Trea kom Ella Bohlin, Stockholm.

I landstingskarlhenriksson_a4_5852_originalprovvalet kom Karl Henriksson, Skogås, tvåa efter Eva Lannerö, läkare från Danderyd som idag är ordförande i patientnämnden. Karl är idag ersättare i trafiknämnden i landstinget och ordförande i färdtjänst- och tillgänglighetsberedningen. På tredje plats kom Malin Appelgren, kommunalråd i Solna och ersättare i landstingsstyrelsen.

Drygt 20 procent av medlemmarna deltog i provvalet, som enbart är rådgivande. Nu vidtar nomineringskommitténs arbete för att ta fram förslag till valsedlar. Beslut kommer att fattas på distriktets höststämma i november.

Snart i Huddinge: Valfrihet inom särskilt boende

Huddinge prisbelönar arbete med lågaffektivt bemötande

Ökad valfrihet för funktionshindrade i Huddinge

Huddinge höjer hemtjänstpengen med 2 procent

Ännu lättare att få hemtjänst i Huddinge

Nu bygger vi två nya förskolor i Huddinge!

Nya regler för hemtjänsten gör Huddinge mer företagsvänligt

Dennis Åström Ullström ny vice ordförande i grundskolenämnnden

Karl Henriksson blir ny ordförande i Vård- och omsorgsnämnden

Vi levererar i kommunen och riksdagen