Emma tvåa på riksdagslistan

Kristdemokraternas nomineringskommittéer i Stockholms stad och län presenterade idag sitt förslag till toppnamn på riksdagslistorna inför höstens val. Sex namn kommer att vara gemensamma för staden och länet. Toppa listan föreslås Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund göra. Tvåa kommer Huddingepolitikern Emma Henriksson, 36, som är partiets gruppledare i riksdagen och familje- och migrationspolitisk talesperson.

emmahenriksson-6_jpg

– Alltför många känner i dag att de inte får ihop tillvaron. Vi ser det på ökad sjukfrånvaro och vi ser det på ökad psykisk ohälsa hos unga. Det räcker inte att vi har förkortat vårdköerna och klarat den ekonomiska krisen, vi måste också skapa utrymme för människor att få ihop vardagen. Jag är glad att få nomineringskommitténs förtroende att fortsätta kämpa för det, säger Emma Henriksson i en kommentar.

Ombuden på nomineringsstämman den 23 november fastställer hur valsedlarna ska se ut. De sex toppnamnen är: 1. Göran Hägglund, partiledare,statsråd 2. Emma Henriksson, Huddinge, riksdagsledamot 3. Caroline Szyber, Stockholm, riksdagsledamot 4. Robert Halef, Södertälje, riksdagsledamot 5. Jakob Forssmed, Sollentuna, statssekreterare 6. Désirée Pethrus, Stockholm, riksdagsledamot

Huddinge höjer hemtjänstpengen med 2 procent

Ännu lättare att få hemtjänst i Huddinge

Nu bygger vi två nya förskolor i Huddinge!

Nya regler för hemtjänsten gör Huddinge mer företagsvänligt

Dennis Åström Ullström ny vice ordförande i grundskolenämnnden

Karl Henriksson blir ny ordförande i Vård- och omsorgsnämnden

Vi levererar i kommunen och riksdagen