Kommunalråd Tomas Hansson intervjuas i Kristdemokraten

I Kristdemokraten nummer 11 (den 13 mars) går det att läsa en intervju med Tomas Hansson (KD), kommunalråd och ordförande i samhällsbyggnadsnämnden. Där berättar han bland annat om revanschsuget efter förlusten av två fullmäktigeledamotsplatser i valet 2010 men också på tilltron till en tredje mandatperiod med alliansstyre i kommunen.

– Vi tror starkt på en tredje mandatperiod här i Huddinge. Kristdemokraterna har varit med och genomfört många bra saker under de senaste åren, och vi har mer på gång, säger Tomas Hansson i intervjun.

Förutom det tidiga införandet av vårdnadsbidrag för kommunens föräldrar har Kristdemokraterna också varit med och fattat beslut om införandet av LOV, lagen om valfrihetssystem, för att förbättra äldreomsorgen.

– I dag har vi även valfrihet när det gäller familjerådgivning, vilket inte fanns tidigare. Vi har också inför valfrihet i SFI-undervisningen (svenska för invandrare), berättar Tomas Hansson.

Mer om vad Tomas Hansson berättar gällande lokalavdelningens fokus för att vinna tillbaka sina förlorade platser i kommunfullmäktige och vilka planerade byggprojekt som ligger framför går att läsa om i veckans nummer av Kristdemokraten.

Huddinge höjer hemtjänstpengen med 2 procent

Ännu lättare att få hemtjänst i Huddinge

Nu bygger vi två nya förskolor i Huddinge!

Nya regler för hemtjänsten gör Huddinge mer företagsvänligt

Dennis Åström Ullström ny vice ordförande i grundskolenämnnden

Karl Henriksson blir ny ordförande i Vård- och omsorgsnämnden

Vi levererar i kommunen och riksdagen