Ny Ur & Skur-förskola byggs i Segeltorp

Segeltorp ska få en I Ur & Skur-förskola. I alla fall om Karl Henriksson (KD), kommunalråd och ordförande i förskolenämnden får bestämma.
– Vi behöver fler alternativ i kommunen och tomten ligger perfekt för deras pedagogik, säger han.

Gömmarens naturreservat ligger 300 meter bort och ett skogsområde finns alldeles intill. När kommunen tillsammans med JM och Seniorgården planerar för 80 nya bostäder vid tidigare Västerängs idrottsplats ser Karl Henriksson en stor potential med att bygga en förskola som fokuserar på upplevelser och lärande utomhus.

– Jag är glad över att I Ur och Skur är intresserade av att bygga och driva den här förskolan. Det finns ett starkt intresse för utepedagogik hos många föräldrar och barn i kommunen och jag tror att det här kommer att bli ett väldigt attraktivt alternativ för våra kommuninvånare. Vi kristdemokrater tycker att det är viktigt att vi får fram fler förskoleplatser och att vi kan erbjuda fler olika alternativ till familjerna, konstaterar Karl Henriksson.

Företaget I Ur och Skur har länge velat etablera sig i området. På sitt senaste möte valde förskolenämnden att godkänna förslaget om att låta I Ur och Skur bygga samt driva förskolan i det nya bostadsområdet. Förskolan, som är planerad att byggas i två våningar med fyra till fem avdelningar, väntas att stå klar år 2018.

Huddinge prisbelönar arbete med lågaffektivt bemötande

Ökad valfrihet för funktionshindrade i Huddinge

Huddinge höjer hemtjänstpengen med 2 procent

Ännu lättare att få hemtjänst i Huddinge

Nu bygger vi två nya förskolor i Huddinge!

Nya regler för hemtjänsten gör Huddinge mer företagsvänligt

Dennis Åström Ullström ny vice ordförande i grundskolenämnnden

Karl Henriksson blir ny ordförande i Vård- och omsorgsnämnden

Vi levererar i kommunen och riksdagen