Huddinge höjer hemtjänstpengen med 2 procent

Nu höjs pengen för hemtjänst och LSS-boenden i Huddinge kommun med 2 procent. Det beslutade Vård- och omsorgsnämnden i samband med att verksamhetsplanen för år 2020 antogs.

– Trots det tuffa ekonomiska läget för Sveriges kommuner så väljer vi att satsa på kommunens äldre och funktionshindrade, säger Karl Henriksson (KD), kommunalråd och ordförande i Vård- och omsorgsnämnden i Huddinge.

Från och med årsskiftet höjs hemtjänstens timersättning från 445 kr till 489 kr, vilket även inkluderar utrymme för dubbelbemanning. Samtidigt höjs dygnsersättningen för gruppbostäder och servicelägenheter enligt LSS med 2 procent.

– För mig känns det viktigt att prioritera de verksamheter där vi ser de största behoven. Vi behöver ge goda förutsättningar för att fortsätta utveckla våra gruppbostäder och servicelägenheter för personer med funktionsnedsättning. Det handlar om de människor som är mest beroende av vår hjälp, säger Karl Henriksson.

Läs mer här: https://via.tt.se/pressmeddelande/huddinge-hojer-hemtjanstpengen-med-2-procent?publisherId=2091210&releaseId=3265428

Snart i Huddinge: Valfrihet inom särskilt boende

Huddinge prisbelönar arbete med lågaffektivt bemötande

Ökad valfrihet för funktionshindrade i Huddinge

Ännu lättare att få hemtjänst i Huddinge

Nu bygger vi två nya förskolor i Huddinge!

Nya regler för hemtjänsten gör Huddinge mer företagsvänligt

Dennis Åström Ullström ny vice ordförande i grundskolenämnnden

Karl Henriksson blir ny ordförande i Vård- och omsorgsnämnden

Vi levererar i kommunen och riksdagen