Snart i Huddinge: Valfrihet inom särskilt boende

I maj beslutade vård- och omsorgsnämnden att föreslå att de som har blivit beviljade en plats på ett äldreboende själva ska få välja vilket boende de vill bo på. Ett viktigt och avgörande beslut för Kristdemokraterna!

– Förslaget kommer att ge våra äldre ökad möjlighet att välja var de vill bo när det är dags att flytta till ett äldreboende, så jag är glad att vi nu är ett steg närmare att förverkliga detta. Fler äldre gör att det finns ett behov av nya äldreboenden. Genom att införa valfrihetssystem kan vi lättare få in fler äldreboenden i kommunen vilket gör att vi kommer vara väl förberedda. Det ger också ökade möjligheter för välfärdsföretag att verka som leverantörer i vår kommun, säger Karl Henriksson (KD), ordförande i vård- och omsorgsnämnden, Huddinge kommun.

Kommunfullmäktige fattar beslut i augusti. Om beslutet går igenom börjar det gälla från och med april nästa år.

Läs mer här: https://via.tt.se/pressmeddelande/snart-kan-huddinges-aldre-fa-okade-mojligheter-att-valja-aldreboende

Huddinge prisbelönar arbete med lågaffektivt bemötande

Ökad valfrihet för funktionshindrade i Huddinge

Huddinge höjer hemtjänstpengen med 2 procent

Ännu lättare att få hemtjänst i Huddinge

Nu bygger vi två nya förskolor i Huddinge!

Nya regler för hemtjänsten gör Huddinge mer företagsvänligt

Dennis Åström Ullström ny vice ordförande i grundskolenämnnden

Karl Henriksson blir ny ordförande i Vård- och omsorgsnämnden

Vi levererar i kommunen och riksdagen