• Spadtag för Glömstahallen

Onsdagen den 13 juni  togs spadtagen för den nya Glömstahallen, en fullstor idrottshall med tillhörande sjuspelsplan, löparbanor och hoppgrop som ska bli klar i augusti 2019.

– Det här är en modern och bra idrottshall mitt i den framtida staden. Jag är otroligt glad över att bygget blir av, säger Tomas Hansson (KD), ordförande i Huddinge Samhällsfastigheter.

På bilden syns även Malin Danielsson (L), ordförande i samhällsbyggnadsutskottet och Catrin Hansson, a...

• Vinter-OS i Flottsbro kräver ny väg och spårväg

Idag har Stockholms stads utredning om en eventuell ansökan om vinter-OS 2026 presenterat sitt förslag. Där ingår Flottsbro i Huddinge som en av de föreslagna anläggningarna.

– Flottsbro är Stockholmsregionens största och bästa skidanläggning och jag är inte alls överraskad att den finns med som en del i Stockholms OS-förslag. Men ett OS i Flottsbro år 2026 kräver att Trafikverket och landstinget ser till att planerna för den nya vägförbindelsen Tvärförbindelse Södertörn och den nya tv...

• Palissadparken i Segeltorp invigd

På torsdagen var det invigning av Palissadparken i Segeltorp. Med djur som har tagit form genom olika träskulpturer och färgglada detaljer är tanken att tilltala både små och stora barn samt tillgängliggöra lekparken för personer med fysiska funktionshinder.

• KD Huddinge stolta sponsorer till Hälsoloppet

På tisdagen anordnades det årliga Hälsoloppet i Flemingsberg och vi hade som stolta sponsorer ansvaret för loppets vätskestation. Arrangörerna, Huddinge AIS och Ronald McDonalds hus, låter nämligen hälften av överskottspengarna gå till Ronald McDonalds hus i Huddinge, med syftet att förbättra situationen för de sjuka barnen och deras familjer.

• Fördubblat antal skolplatser kan bli verklighet för Utsäljeskolan

Utsäljeskolan har stora renoveringsbehov och uppfyller inte dagens kvalitetskrav. Därför borde skolan byggas om. Det anser grundskolenämnden som i förra veckan överlämnade sitt förslag till kommunstyrelsen. – Skolan kommer succesivt att rivas i takt med att den nya byggnaden byggs och eleverna kommer att fortsätta gå kvar, säger Gorges Barkho (KD), ledamot i grundskolenämnden.

• Turismen i Huddinge får stöd av SKL

Pressmeddelande 12 november 2015. Besöksindustrin i Huddinge får skjuts av Sveriges kommuner och landsting (SKL). Förbundets kongress röstade på torsdagen ja till motionen från bland andra Huddinges kristdemokratiska kommunalråd Karl Henriksson att kommuner ska få stöd i sitt arbete med besöksnäringen.

• Stolt sponsor till Hälsoloppet

För andra året var Kristdemokraterna i Huddinge en stolt sponsor av Hälsoloppet och ansvariga för vätskestationen längs vägen. Hälsoloppet är ett samarrangemang mellan friidrottsklubben Huddinge AIS och Ronald McDonald’s Hus och start och målgång är vid Ronald McDonald’s Hus vid Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. Loppet var på 5 eller 10 km och vätskestationen vid Trädgårdsstadsskolan passerades efter 3 och 8 sprungna kilometer.

...