Politisk sekreterare – Kristdemokraterna i Region Kalmar län

Kristdemokraterna i Region Kalmar län erbjuder nu en tjänst som politisk sekreterare i regionen. Vi söker en positiv och driven person som delar Kristdemokraternas v

ärderingar. Du vill vara med och bygga vårt lag och bidra till fortsatta framgångar för vår politik.

Som politisk sekreterare arbetar du på uppdrag av regiongruppen och våra två regionråd. Arbetets fokus ligger på hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och regional utveckling. Som politisk sekreterare tar du fram faktaunderlag till ställningstagande, förslag, motioner och utspel. Du

blir en nyckelspelare i vårt politiska arbete och är med och stöttar i de politiska processerna både i regionen och i distriktsorganisationen. Arbetet innebär även administrativt arbete såsom att föra minnesanteckningar, boka lokaler, attestera fakturor, kalla till möten mm.

Du kommer delta i politiska förhandlingar, i möten som anordnas av distriktet. Det är viktigt att du är en duktig kommunikatör och att du har en förmåga att ta egna initiativ. Du kommer ansvara för vår kommunikation i sociala medier och vår websida och även ansvara för kontakter med press och media.

Vi söker dig som har:

– Ett stort intresse för politik och delar Kristdemokraternas värderingar.

– Relevant högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet, eller annat som kan bedömas likvärdigt.

– God förmåga att analysera, planera och utveckla insatser för att nå politisk framgång.

– God kommunikationsförmåga, både i text och i tal.

– Goda kunskaper i sociala medier.

Vi vill vidare att du är drivande, kreativ och självgående med fokus på resultat. Det är en merit om du har erfarenhet av politiskt arbete och politiska förhandlingar och har erfarenhet och färdigheter inom kommunikation.

Körkort är ett krav då det förekommer resor i tjänsten. Arbetet är oreglerat och det förekommer kvälls- och helgarbete. Arbetsplatsen är förlagd i Kalmar. Tjänsten är på 90%.

Ytterligare information lämnas av distriktsordförande/gruppledare Jimmy Loord, 076-1009014, jimmy.loord@kristdemokraterna.se. Ansökan skickas med mejl till Jimmy Loord. Tillsättning av tjänst sker snarast eller efter överenskommelse.

Vitsippsbladet – Sommaren 2020

Anders Andersson (KD), Järnforsen trappar ner – men är kvar som oppositionsråd.

Stafettväxling i riksdagen: Loord lämnar riksdagen – Brunegård efterträder

Du ska kunna lita på vården!

Varför röstar du på KD?

Utred fördelarna med att bygga nytt Västerviks sjukhus vid E22

Fixa LSS-haveriet Hallengren!

Välfärdslöftet – En budget för vård, omsorg och trygghet

Anders Andersson: -Trägen kamp för pensionärernas resor ger resultat!

Brunegård: Glad och hedrad över förtroendet