• Ärkebiskop välsignade europeisk seniorkonferens

Det är inte varje gång som en hög kyrklig prelat välsignar en seniorpolitisk konferens, men så skedde i Nicosia den 10 november då det cypriotiska seniorförbundet i samverkan med Europeiska Seniorunionen hade samlat nära tvåhundra seniorer i universitetets stora aula. Ärkebiskop Chrysostomos av Cypern bad, sjöng och stänkte välsignat vatten på deltagarna innan raden av talare tog vid och engagerade diskussioner följde.

Bland talarna märktes Nicos Anastasiades, ledare för det kristdemokratiska partiet Democratic Rally som allmänt tippas kunna ta över regeringsmakten på Cypern från det kommunistiska partiet efter valet i februari 2013.
    Dessutom talade bl.a. Dr. Bernhard Worms, Europeiska Seniorunionens president, och Seniorförbundets ordförande Leif Hallberg som även hälsade från de svenska kristdemokratiska seniorerna.
    I konferensen, Europeiska Seniorunionens femte för södra Europa, deltog även seniorpolitiker från Grekland, Malta och Spanien.