• Seniorförbundet firade 25 års-jubileum

För 25 år sedan bildades Kristdemokratiska Seniorförbundet, och de 25 åren firades vid ett jubileum i Stockholm.

Medlemmar från hela landet deltog, och gratulanterna var många: KDs partiledare Ebba Busch Thor, 1e vice partiledare Jakob Forssmed, KDU-ordförande Christian Carlsson, 1e vice KDK-ordförande Ann Hedberg Balkå, Seniorförbundets hedersordförande Bror Stefanson, tidigare förbundsordförande 2002–2007- alla på plats, och fd partiledare Alf Svensson som gratulerade via video från utlandet.

Klicka här för att se en videoklipp från evenemanget

PANORAMA SENIORTINGET

Susanne Rolfner, sakkunnig i seniorhälsa, höll ett uppskattat föredrag om psykisk hälsa och ohälsa och åldersgränser som bör rivas.

Marcus Jonsson, tidigare chefredaktör för Poletik, höll i ett samtal om seniorförbundet genom tiderna, med fd styrelseledamöter Gunbritt Lindén Parsmo och Maj-Gun Cederlund, samt fd generalsekreterare Gunnar Degerman.

Peter Kullgren höll ett peppande tal om valstrategi, där äldrepolitik är centrala frågor för KD. Roland Utbult är inte bara riksdagsledamot, han är även artist, och underhöll med sin gitarr med egenskrivna låtar. Förbundssekreterare Antonella Pirrone höll i arrangemanget och såg till så att alla trivdes. Förbundsordförande Leif Hallberg, Seniorförbundets oumbärliga motor, talade också förstås. Han omvaldes dagen därpå på Seniortinget enhälligt till ordförande för ännu ett år.

LH-Seniortinget
    Leif Hallberg, förbundsordförande

LOM SENIORTINGET
    Lars O. Molin, 1e vice ordförande