• Utmaningen – Val 2018!

Till Kristdemokraternas valarbetare i Region Kronoberg

På Kristdemokraternas Nomineringsstämma den 25 november informerades om att samtliga medlemmar i Kristdemokraterna utmanas inför valarbetet. Utmaningen innebär att varje partiavdelning kommer att ges möjlighet att nominera den medlem som man anser har gjort det bästa valarbetet under valrörelsen.

Distriktsstyrelsen kommer därefter, på det första sammanträdet efter valet, att utse de 8 bästa valarbetarna. I samarbete med biståndsorganisationen ”Ankarstiftelsen” kommer dessa 8 medlemmar att få delta i en volontärresa till Colombia där den Kristdemokratiska gruppen skall bygga en skola. Platsen för skolan är redan utsedd och ligger vid foten av Colombias högsta berg. Resans längd kommer att vara ca 14 dagar och volontärerna kommer att få resa och uppehälle betald.

I oktober 2017 reste en annan grupp volontärer ut från Delerys måleriföretag i Stockholm. De filmade arbetet med att bygga ”sin” skola. Om du tittar på filmen här nedan så kan du låta dig inspireras inför  den kristdemokratiska skolan som vi skall få vara med och bygga för barnen i Colombia.

P.S. Sprid gärna denna utmaning i era partiavdelningar och medlemmar. För att vara föremål för nominering så är det inte nödvändigt att man har några förtroendeuppdrag. Det enda kriteriet är att man är medlem i någon av Kristdemokraternas partiavdelning i Kronoberg och har gjort ett exceptionellt gott arbete under valåret.