KRISTDEMOKRATERNAS VIKTIGASTE FRÅGOR

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska.

• Barn och familj
  • Jobb och äldres ekonomi

KRISTDEMOKRATERNA AGERAR I SÄKERHETSKRISEN

Vad vill vi Kristdemokrater

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i Kristdemokraterna

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

2 weeks ago

Kristdemokraterna Laholm

Vilken spännande valvaka vi har haft. På riks så var vi uträknade hela sommaren, men när vi äntligen fick prata om vår politik istället för oppionsifror så klättrade vi. På riks ända till 6,4!!! Och på kommun ökade vi med 1,9% upp till 5,6%!!! På detta vis är vi det sjätte partiet av fjorton partier. Helt underbart 💙. Nu får vi se vad detta betyder när allt är kontrollräknat och färdigt, men glada är vi för alla era röster. Tack 🙏🙏🙏🤗 ... See MoreSee Less

View on Facebook

En av våra hårt arbetande valarbetare har här fått en fin text av sin Sambo

Har alla valdebatter och valutfrågningar smällt in? Har vi tagit till oss politikernas vallöften och för den delen allt valfläsk? Är vi redo att lägga vår röst för ett framtida Sverige dom kommande fyra åren? Löften/valfläsk eller inte, det är viktigt att vi röstar. Så med risk för att min sambo Malin Karlsson får större förtroende i kommunvalet och därmed inte är hemma lika mycket med sin familj. Så vill jag ändå promota för henne och hennes parti. Hon är en nyupptäckt politiker inom Kristdemokraterna som verkligen är mitt uppe i hur samhället är idag. Hon har precis börjat jobba efter mammaledigheten, sett och upplevt alla för och nackdelar inom detta systemet, hon kommer nu tillbaka till sitt arbete inom hemtjänsten där hon dagligen möter verkligheten för dom som behöver vård gamla som unga! Vi ska kunna lita på Sverige! Därför behöver vi politiker som lever i verkligheten dagligen. Och som lyfter dom frågor som vi "vanliga" människor ställer oss.

Ge kristdemokraterna 5 minuter å läs vad dom står för och rösta sedan.

Det är dags att byta regering!

#kristdemokraterna
#kristdemokraternalaholm
... See MoreSee Less

2 weeks ago