• Intervju med Harald Strömfelt

Hej! Harald Strömfelt hur känns det att stå på plats 8 på Kristdemokraternas lista till Lidingö stads kommunfullmäktige?

-Det är alltid spännande att få vara med och att få möjlighet att påverka utformningen av Lidingö. Nu har jag suttit med en mandatperiod och känner att vi i KD Lidingö fått igenom mycket av det vi har velat förändra och tillföra på Lidingö. Vi drev t ex badhusfrågan och det har ju resulterat i att vi äntligen ska få ett nytt badhus i Dalénum.

Vilka frågor brinner du extra mycket för?

-Jag älskar Lidingö med dess fina natur och möjligheterna till fysisk och mental rekreation. Att vi sen har fantastiska områden att motionera i är unikt så nära Stockholms city.

-Det är därför viktigt att vi värnar om vår miljö och natur. För mig är det av yttersta vikt att Lidingö ska vara en trygg kommun att bo och arbeta i. Av den anledningen måste vi få tillbaka lokala poliser på ön. Kommunikationen är ytterligare en viktig fråga för mig. Det ska vara lätt att ta sig runt på Lidingö. Vi måste jobba hårt för kommunikationer mellan norra och södra Lidingö. Det skulle dessutom bli en miljövinst om flera kan välja buss i stället för bil.

Berätta mer om dina fritidsintressen?

-Fritiden tillbringar jag mycket med min hund i skog o mark. Gillar även att sporta så det blir det en hel del av. Åker skidor och är glad att vi äntligen har fått tillbaka Ekholmsnäsbacken som nu fungerar som den ska. Vilken vinter det var!

Varför valde du just Kristdemokraterna som parti?

-Vi valde faktiskt varandra även om det låter konstigt. Blev kontaktad efter en diskussion i Lidingö centrum och efter det så blev jag engagerad. KD representerar många värden som jag sätter högt på min lista. Medmänsklighet, trygghet och hälsa.