• Tillsammans skapar vi Sveriges bästa kommun

Alla vi som bor och verkar på våra fantastiska öar: Barn, unga, föräldrar, medelålders, föreningar, företag, öråd, församlingar, alla anställda i kommunen,  o.s.v. – Det är tillsammans som vi skapar Sveriges bästa kommun!

Vad säger andra om Öckerö kommun? Här är ett urval från undersökningar som är gjorda år 2017.

Sveriges lyckligaste kommuninvånare

Nationalekonomerna Jonna Rickardsson och Charlotta Mellander vid Internationella handelshögskolan i Jönköping har tillsamma...

• Jan Utbult – Kommunstyrelsens ordförande

Jan Utbult är sedan 1 januari 2019 kommunstyrelsens ordförande. Jan är född och uppvuxen på Öckerö och har över 20 års politisk erfarenhet, bl.a. som nämndsordförande, partiombudsman och som 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen.

År 2012 blev han utsedd till ”Årets företagare i Öckerö kommun” och är välkänd på öarna både i musiklivet och som läromedelsförfattare. Om du vill kontakta Jan gör du det enklast via e-post jan.utbult@ockero.se eller via telefon 031-97 62 01.

...
  • Öckeröalliansens mål för mandatperioden 2019-2022

Inför varje ny mandatperiod tar kommunfullmäktige beslut om ett antal mål som kommunen skall arbeta mot under de nästkommande fyra åren. Dessa mål definieras av den styrande majoriteten. I Öckerö kommun styr Öckeröalliansen som består av Kristdemokraterna, Moderaterna och Liberalerna. Detta dokument är utarbetat utifrån våra respektive partiers valprogram.

Klicka här för att läsa Öckeröalliansens mål för mandatperioden 2019-2022.