• Så vill KD mota ensamheten i Örebro

Kristdemokraternas vice partiledare Jakob Forssmed besökte idag Örebro för att lyfta frågan om ofrivillig ensamhet, inte minst bland äldre, och vikten av att de får tillgång till ett tryggt boende och gemenskap.

Jakob Forssmed efterlyste i somras på DN kultur ett politiskt samtal om hur vi möter den ofrivilliga ensamheten i Sverige. Över en miljon människor i Sverige saknar en nära vän. Antalet närvarande på en begravningsgudstjänst har halverats sen 1990 och allt fler begravs utan en ...

• Välkommet med mobilförbud och digitalisering på Engelbrektsskolan!

En skola med de bästa förutsättningarna för att alla elever ska klara skolans mål vilar på en värdegrund som skapar trygghet och delaktighet för alla. Elever behöver en trygg lärmiljö för att kunna utveckla sina förmågor och växa i kunskap och som människa. Därför välkomnar vi Engelbrektsskolans besked att från höstterminens start införa ett mobilförbud under skoltid.

(mer…)

• Val 2018: Framtidstro för Örebro – Kristdemokraternas handlingsprogram

Kristdemokraterna i Örebro presenterade under onsdagen, vid en presskonferens på Örebro Stadsbibliotek, sitt politiska handlingsprogram för mandatperioden 2019-2022.

Med utgångpunkt i de tre värdeorden Trygghet – Frihet – Solidaritet vill vi ta oss an framtidsutmaningar och vara med och forma ett framtida Örebro som håller samman. Örebroarna ska kunna lita på välfärden; vård, skola och omsorg. Kristdemokraterna lovar inte allt till alla – men vi håller vad vi lovar.

(mer&hellip...