• Anders Hagström, Örebro – årets Kristdemokrat!

imageAnders Hagström, lokalavdelningsordförande i Örebro och nämndordförande blev idag utnämnd till Årets Kristdemokrat.

Vid kristdemokraternas kommun- och landstingsdagar i Göteborg blev Anders utnämnd bland ett flertal nominerade personer från hela Sverige. Anders Hagström är också kandidat till riksdagen vid årets val i september.

Göteborg 29 mars 2014

Anders Hagström från Örebro är årets kristdemokrat 2014

– Jag är jätteglad och rörd över att bli utsedd till årets kristdemokrat. Det är roligt att mitt arbete för ett etiskt perspektiv i näringslivet uppmärksammas. Som företagare tycker jag att det är viktigt att vi tar ett större samhällsansvar och ser till att alla får möjlighet att jobba, säger Anders Hagström, kommunpolitiker i Örebro.

För 30:e året i rad utser tidningen Kristdemokraten Årets Kristdemokrat. Utmärkelsen går till någon som arbetat för partiet lokalt eller regionalt. Bland kriterierna för vad som ska gälla för utmärkelsen finns att hon eller han ska ha bidragit till att ge partiet en hög profil och framgångsrikt drivit och fått gehör för kristdemokratisk politik.

– Det är kriterium som passar väl in på Anders Hagström, säger Ewa Sundkvist, ordförande i tidningen Kristdemokratens styrelse.

Hagström är ordförande i Vuxenutbildnings- och Arbetsmarknads- nämnden, Vuxam, i Örebro kommun. Han är också ledamot i bolagsstyrelser och nämndeman. Anders Hagström är även ordförande i Örebro lokalavdelnings styrelse.

Som politiker och nämndordförande har Anders Hagström driv och tydliga visioner. Med ett framgångsrikt arbete har nya så kallade Komjobb skapats, vilket har lett till att många människor istället för bidrag har fått arbete och brutit sitt utanförskap.

– Anders Hagströms positiva hållning och förmåga att skapa nya kontakter och bygga nätverk gör att han har gjort sig och partiet känt i företagskretsar och inom besöksnäringen och långt utanför traditionella väljarkretsar, avslutar Ewa Sundkvist, ordförande i tidningen Kristdemokratens styrelse.

Priset Årets kristdemokrat delades ut på Kristdemokraternas Kommun- och landstingsdagar i Göteborg som i helgen samlande 1 300 kristdemokrater från hela Sverige.

För mer information:
    Anders Hagström