• Aron besöker Örebro och Hallsberg i dag

Den kristdemokratiske riksdagsledamoten är i länet under eftermiddagen och kvällen. (8/2) Han börjar med ett besök på Hannaskolan i Örebro och är på second-handbutiken i Hallsberg vid fyratiden. Där träffar han de personer som fått en andra chans genom praktik i butiken efter att av olika anledningar befunnit sig långt från arbetsmarknaden. Temat för besöket är ”Betydelsen av ett fungerande civilsamhälle”. Innan tåget går tillbaka till Stockholm så håller Modig även ett anförande när kristdemokraterna i Hallsberg håller årsmöte under kvällen.

Aron Modig, var tidigare ordförande för kristdemokraternas ungdomsförbund och har varit riksdagsledamot sedan 2014. Han är KD:s talesperson om migrationspolitik. Modig uppmärksammades stort i media för drygt fem år sedan när han var med om en bilolycka på Kuba. I olycksbilen färdades två kubanska kristdemokratiska oppositionspolitiker, som båda omkom. Omständigheterna runt olyckan var oklara och det fanns misstankar om att det rörde sig om ett attentat. Aron Modig hölls kvar i förvar i en knapp vecka innan han släpptes.