• Ansvar för Söderköping

”Moderaterna, Socialdemokraterna och Kristdemokraterna, är tre samarbetspartier som tillsammans formar en politiskt bred majoritet med 20 mandat i kommunfullmäktige. God ekonomisk hushållning och effektivitet i alla kommunala verksamheter samt tillväxt i såväl befolkning som näringsliv är viktiga verktyg för att Söderköping ska bibehålla en låg skattesats och samtidigt nå våra mål.”

• Samtal kring styret av Söderköping

Moderaterna, Socialdemokraterna och Kristdemokraterna för, sedan en kort tid tillbaka, samtal om att bilda ett majoritetsstyre i Söderköpings kommun. Samtal förs i god och konstruktiv anda mellan tre jämbördiga parter. Målsättningen är att vara klara med förhandlingar senast inför kommunfullmäktiges sammanträde den 26 oktober.

– För oss Moderater är det väldigt viktigt, att i den oroliga tid vi nu lever i, hitta ett stabilt och handlingskraftigt majoritetsstyre, säger Martin Sj...

• Tack till alla er som röstat på oss

TACK!

Tack till alla er som röstat på oss. Kristdemokraterna Söderköping ska göra vårt bästa för att förvalta din röst under den kommande mandatperioden.

Tack för förtroendet!

• REDO att göra hjärtlandet starkt

Sverige behöver ny kraft. Det är vad det här valet handlar om. Det är mycket som brister. Men inte kraften i det svenska folket. Tillsammans bidrar vi varje dag.

Läs mer Val 2022 (KD Söderköping)

Tre anledningar att rösta KD (KD riks) Valet 2022 (KD riks)