• Glad påsk

Vi på Södermalm vill börja med att säga Glad påsk och hoppas att ni alla kommer få en trevlig långhelg. Sedan så vill vi även påminna er om att vi alla borde välja att fira vår påsk hemma i år, med tanke på Coronavirusets framfart här i Sverige och i resten utav världen.
    Ett av Kristdemokraternas teman i år är just att vi ska ”fira påsken hemma i år” och här under kan du läsa lite mer om varför vi ska stanna hemma!

Vi alla har ett gemensamt ansvar att skydda varandra och minska smittspridningen. Socialstyrelsen vädjar att vi ska stanna hemma i påsk för att minska smittspridningen och inte öka på trycket för vården. Vi uppmanar alla att följa myndigheternas råd – och så även det om att stanna hemma den här helgen.

Det blir kanske lite annorlunda att fira påsken på hemmaplan istället för att göra på det traditionsenliga sättet. Men det här är något vi behöver göra tillsammans som samhälle för att skydda de allra mest utsatta.

Kom också ihåg att vid högtider blir ensamheten särskilt påtaglig för många. Så lyft gärna på luren och visa omsorg om någon som är ensam genom att önska glad påsk.

Varma hälsningar från oss på Södermalm.