Ordföranden har ordet

Kristdemokraterna behövs i Sollefteåpolitiken. Vi går in i denna valrörelse med en ambition att åter få ledamöter i kommunfullmäktige. Idag när många beslut sker i enighet så är det oerhört viktigt att främja det ideologiska samtalet inom politiken. Vi som kristdemokrater måste lyfta fram att vi i första hand är ett kristdemokratiskt parti som utgår från den enskilda människans vardag och behov. Vår målsättning är att kristdemokraterna i Sollefteå kommun efter valet har tagit minst ett mandat i Sollefteå kommun. Därför behöver vi din röst!

ordforanden

KRISTDEMOKRATERNAS VIKTIGASTE FRÅGOR

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman.

• Barn och familj
  • Jobb och äldres ekonomi
  • Vård och omsorg
  • Trygghet

Prioritera Polisens utbildning så det som hände Eric inte sker igen.

Förra veckans polisingripande mot en 20-årig man med funktionsnedsättning gör mig och andra enormt berörda. Många är det idag som mår väldigt dåligt – anhöriga – vänner - poliserna som närvarade – kollegor till dessa.

Några tankar inför slutspurten

Under 30 år av mitt liv har jag varit väldigt engagerad politiskt med många olika uppdrag för Kristdemokraterna i Sollefteå kommun. Inför förra valet åkte Kristdemokraterna ur kommunfullmäktige. Har de senaste fyra åren saknat mitt engagemang i kommunfullmäktige. Hoppas nu att vi som parti ska få det antal röster i valet som gör att vi åter igen blir en del av kommunpolitiken

Från och med 22 aug kan du förtidsrösta!

I morgon onsdag 22 aug börjar förtidsröstningen till valet. När du röstar, glöm inte att du med ett kryss kan markera ett personval. OBS du får bara kryssa en person. Det är inte säkert att Kristdemokraternas valsedlar finns tillgängliga direkt på morgonen men innan dagens slut ska de finnas på de lokaler i Sollefteå kommun där man kan förtidsrösta

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i Kristdemokraterna

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating application. Application has been deleted.
Type: OAuthException
Code: 190
Please refer to our Error Message Reference.
  • Följ oss på sociala medier: