• Jobba med oss i Stockholms stadshus!

KRISTDEMOKRATERNA I STOCKHOLMS STADSHUS SÖKER TRE NYA MEDARBETARE
    Kristdemokraterna i Stockholms stadshus söker tre nya medarbetare: inom press/kommunikation, äldrefrågor och trygghetsfrågor. Alla tre annonser följer nedan.

Handläggare inom äldrefrågor till Kristdemokraternas kansli i Stockholms stadshus
    Som handläggare (borgarrådssekreterare) ger du äldreborgarrådet samt Kristdemokraternas ledamöter i kommunfullmäktige och stadsdelsnämnderna politiskt stöd i äldrefrågor inom ramarna för äldrerotelns verksamhet. Du kommer att utgöra kansliets spetskompetens på äldreområdet men också utgöra stöd åt ledamöter i en del av stadens facknämnder.

Du tar fram fakta, underlag och medverkar i politikutvecklingsarbete. Du ska skriva svar på interpellationer och motioner, ta fram rapporter och sätta dig in i statliga utredningar. Du ska vara behjälplig vid pressarbetet som rör äldrefrågor samt medverka i kontakter med partiorganisationen, andra organisationer och väljare.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och som är initiativrik, kan arbeta obekväma tider, är utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du ska vara en god skribent och uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du som person som har lätt för att sätta dig in i nya frågor och tycker om och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är duktig på att arbeta självständigt. Du är stresstålig och tycker om att ha många bollar i luften. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete. Då arbetet kräver en hög servicenivå och engagemang lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna. Erfarenhet och kunskap inom äldrefrågor samt kunskap om kommunal förvaltning är meriterande. Arbetet är förlagt till Stockholms Stadshus.

Tillträde så snart som möjligt. Frågor om anställningen ställs till Martin Källstrand på 0761-229911 eller martin.kallstrand@stockholm.se
    Ansökan, CV och löneanspråk ska vara oss tillhanda senast den 1 november 2018. Skicka ansökan till: martin.kallstrand@stockholm.se

Handläggare inom trygghetsfrågor till Kristdemokraternas kansli i Stockholms stadshus
    Som handläggare (borgarrådssekreterare) ger du trygghetsborgarrådet samt Kristdemokraternas ledamöter i kommunfullmäktige och nämnderna politiskt och administrativt stöd i samt bidrar med spetskompetens och underlag inom trygghetsutskottets sakpolitiska områden.

Du kommer att arbeta med att följa frågor som behandlas i Stockholms stads nyinrättade trygghetsutskott där bl.a. de kommunala trygghetsvakterna, trygghetsfonden och City i samverkan hanteras. Du kommer även att utgöra stöd åt ledamöter i en del av stadens facknämnder. Du tar fram fakta, underlag och medverkar i politikutvecklingsarbete. Du ska skriva svar på interpellationer och motioner, ta fram rapporter och sätta dig in i statliga utredningar. Att medverka i kontakter med partiorganisationen, andra organisationer och väljare samt att svara på telefonsamtal, e-post och brev är också en del av arbetet.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och som är initiativrik, kan arbeta obekväma tider, är utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du ska vara en god skribent och uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du som person som har lätt för att sätta dig in i nya frågor och tycker om och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är duktig på att arbeta självständigt. Du är stresstålig och tycker om att ha många bollar i luften. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete samtidigt som du är kreativ och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter. Då arbetet kräver en hög servicenivå och engagemang lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna. Erfarenhet och kunskap inom trygghetsfrågor och kommunal förvaltning är meriterande. Arbetet är förlagt till Stockholms Stadshus.

Press- och kommunikationsansvarig till Kristdemokraternas kansli i Stockholms stadshus
    Vi söker en medarbetare på heltid till vårt stadshuskansli för att arbeta tillsammans med borgarrådet, kansliet och partiets fullmäktigegrupp. Till arbetsuppgifterna hör omvärldsbevakning, framtagande av kommunikationsplaner, presskontakter, hantering av sociala medier, artikelförfattande, framtagande av underlag och förslag på utspel och pressmeddelanden.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och som är initiativrik, kan arbeta obekväma tider, är utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du ska vara en god skribent och uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du som person är resultatinriktad, har lätt för att sätta dig in i nya frågor och tycker om och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är duktig på att arbeta självständigt. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete samtidigt som du är kreativ och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter. Då arbetet kräver en hög servicenivå och engagemang lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna. Arbetet är förlagt till Stockholms Stadshus.

För mer information kontakta:
    Martin Källstrand (Pressekreterare) +46761229911 martin.kallstrand@stockholm.se