• Kristdemokraterna i Region Stockholm söker en regionrådssekreterare

Kristdemokraterna i Region Stockholm söker en regionrådssekreterare med inriktning på regional utveckling, tillväxtfrågor, klimat och miljö.

Region Stockholm är en av Sveriges största arbetsgivare och påverkar varje dag hundratusentals stockholmare som uppsöker vården eller åker kollektivt. Kristdemokraterna ingår i den styrande blågröna koalitionen och vi söker dig som vill arbeta för partiet med regionala utvecklings-och  tillväxtfrågor samt miljö-, hållbarhets- och klimatfrågor.

Som regionrådssekreterare arbetar du nära våra förtroendevalda regionpolitiker, men också med tjänstemän och politiker från andra partier i koalitionen. Som medarbetare på kansliet ingår ibland resor i tjänsten och tempot kan emellanåt vara högt med oregelbundna arbetstider. Det är meriterande om du som söker tjänsten har kunskap om de frågor som tjänsten omfattas av.

Vi vill att du som söker tjänsten har en relevant avslutad universitetsutbildning. Du bör ha god kunskap om politik och kunna göra politiska bedömningar. Därtill bör du ha lätt att läsa in olika handlingar, ta till dig fakta och ha en god förhandlingsförmåga. Vi söker dig som är van att ta stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Social kompetens är  en viktig egenskap, liksom goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift.

Vi tror att du är målinriktad och driven, har lätt för att samarbeta och knyta kontakter. Du behöver kunna hantera stress och ha förmågan att fatta beslut under tidspress.

Det är viktigt att du delar partiets värderingar.

Har du frågor om tjänsten kontakta Michaela Hollis, kanslichef 070-737 37 23

Vi tillämpar kollektivavtal samt individuell lönesättning.
    Tjänsten är en provanställning på 6 månader med möjlighet till förlängning.
    Tillträde enligt överenskommelse.

Skicka ansökan till Michaela Hollis, michaela.hollis@sll.se senast den 28 mars. Ansökan ska innehålla ett personligt brev, referens med kontaktuppgifter samt ett komplett CV.