• KRISTDEMOKRATERNA I REGION STOCKHOLM SÖKER PRESSEKRETERARE

Är du intresserad av politisk kommunikation? Delar du Kristdemokraternas värderingar och vill verka för fortsatt förtroende för Kristdemokraterna i Region Stockholm? Har du ett intresse för regionala frågor, så som sjukvård och kollektivtrafik? Känner du ett engagemang för den politiska debatten och har erfarenhet av pressarbete? Då hoppas vi att du är den vi söker!
    Som medarbetare på Kristdemokraternas regionkansli arbetar du tillsammans med vårt regionråd Désirée Pethrus och med den kristdemokratiska regiongruppen. Du arbetar i ett team med kommunikatör och politiska sekreterare.
    Vi söker dig som har god erfarenhet av pressarbete. Vi förutsätter att du är bra på att planera, genomföra och följa upp externa kommunikationsinsatser riktade till media, att du har lätt för att sätta dig in i nya frågor och att du är lätt att samarbeta med samtidigt som du är självständig i ditt arbete. I ditt dagliga arbete ingår mediabevakning, planering och framtagande av bland annat underlag, debattartiklar och pressmeddelande. Du gillar att arbeta med tydliga deadlines, högt tempo och kan enkelt anpassa ditt arbetssätt efter olika situationer. Du är prestigelös och kan planera och organisera ditt arbete självständigt mot ett tydligt mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
    Vi söker dig som:
    -Kan agera på eget initiativ och ta ansvar för resultat med hög kvalitet
    -Har en god förmåga att samarbeta och arbeta självständigt
    -Har god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt
    -Har god förmåga att arbeta med sociala medier
    -Tycker om att jobba i ett lag där tempot är högt, det egna ansvaret stort och där vi samarbetar och drar nytta av varandras kunskaper
    Det är meriterande om du:
    -Har examen från universitet/högskola, inom journalistik, medie- och kommunikation eller liknande, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
    -Har flerårig erfarenhet av pressarbete

Anställning och arbetstid

Tjänsten är på heltid och sträcker sig fram till 2022-12-31 med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan:
    Ansökan med CV skickas till michaela.hollis@regionstockholm.se senast den 6 mars.

Frågor:
    För mer information om tjänsten; kontakta:
    Michaela Hollis, kanslichef: 070 737 37 23
    Ofelia Namazova Venneman, presschef: 070 737 4321