• KRISTDEMOKRATERNA I REGION STOCKHOLM SÖKER PRESSEKRETERARE

Är du intresserad av politisk kommunikation? Delar du Kristdemokraternas värderingar och vill verka för fortsatt förtroende för Kristdemokraterna i Region Stockholm? Känner du ett engagemang för den politiska debatten och har erfarenhet av pressarbete? Då hoppas vi att du är den vi söker!

Som medarbetare på Kristdemokraternas regionkansli arbetar du tillsammans med vårt oppositionsregionråd Désirée Pethrus, våra arvoderade politiker och med den kristdemokratiska regiongruppen. Du arbetar i ett team med kommunikatör och politiska sekreterare.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvården och kollektivtrafiken i Stockholms län, Regionen jobbar även med tillväxtfrågor, regionalutveckling, forskning och kultur. Region Stockholm omsätter en årlig budget på drygt 120 miljarder kronor.

Vi söker dig som har god erfarenhet av pressarbete. Vi förutsätter att du är bra på att planera, genomföra och följa upp externa kommunikationsinsatser riktade till media, att du har lätt för att sätta dig in i nya frågor och att du är lätt att samarbeta med samtidigt som du är självständig i ditt arbete. I ditt dagliga arbete ingår mediabevakning, planering och framtagande av bland annat underlag, debattartiklar och pressmeddelande. Du gillar att arbeta med tydliga deadlines, högt tempo och kan enkelt anpassa ditt arbetssätt efter olika situationer. Du är prestigelös och kan planera och organisera ditt arbete självständigt mot ett tydligt mål.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som:

-Kan agera på eget initiativ och ta ansvar för resultat med hög kvalitet

-Har en god förmåga att samarbeta och arbeta självständigt

-Har god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt

-Har god förmåga att arbeta med sociala medier

-Tycker om att jobba i ett lag där tempot är högt, det egna ansvaret stort och där vi samarbetar och drar nytta av varandras kunskaper

Det är meriterande om du:

-Har examen från universitet/högskola, inom journalistik, medie- och kommunikation eller liknande, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga

-Har erfarenhet av pressarbete

Anställning och arbetstid

Tjänsten är på heltid och sträcker sig fram till 2026-12-31 med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansökan med CV skickas till michaela.hollis@regionstockholm.se senast den 8 januari.

Frågor

För mer information om tjänsten; kontakta:

Michaela Hollis, kanslichef: 070 737 37 23