• Kristdemokraterna i Region Stockholm söker regionrådssekreterare

Vi söker en regionrådssekreterare med fokus på organisation och administration till vårt regionkansli. Tjänsten innebär ett nära samarbete med regionråd och kanslichef samt stöd till övriga kansliet och regionfullmäktigegruppen.
    Till arbetsuppgifterna hör bl.a. huvudansvar för regionrådets kalender och hantering av inkomna mejl, diarieföring och arkivering samt brevsvar. Därtill ansvarar du för praktisk planering av utåtriktade aktiviteter så som seminarier och studiebesök. Du har kontakt med partiets ledamöter i regionfullmäktigegruppen inför gruppmöten och fullmäktigesammanträden. I tjänsten ingår bokning av studieresor och konferenser.
    Då arbetet kräver en hög servicenivå och ett stort engagemang lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, initiativrik, självgående, som kan arbeta obekväma tider och ibland under tidspress. Du är utåtriktad och både gillar och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är duktig på att planera och strukturera ditt arbete självständigt. Du är van vid och tycker om att ha många bollar i luften. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, gärna även på engelska. För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna.
    Erfarenhet av tidigare administrativt arbete, gärna i ett politiskt sammanhang, är meriterande.
    Arbetet är förlagt till landstingshuset.
    Anställning och arbetstid

Tjänsten sträcker sig fram till 2022-12-31 med möjlighet till förlängning. Anställningsgraden är heltid men det finns möjlighet till en något lägre anställningsgrad.

Ansökan:
    Ansökan med CV skickas till michaela.hollis@regionstockholm.se senast den 6 mars.

Frågor:
    För mer information om tjänsten kontakta:
    Michaela Hollis, kanslichef: 070 737 37 23