• Kristdemokraterna i SLL söker kommunikatör

Vi söker en kommunikatör och pressekreterare med inriktning webb och sociala medier

Kristdemokraterna ingår i styret av Stockholms läns landsting, som är en av Sveriges största arbetsgivare och varje dag påverkar hundratusentals stockholmare som reser med kollektivtrafik eller uppsöker vården.

Vi söker dig som vill arbeta med att profilera partiet i sociala medier och arbeta med pressfrågor. Som utvecklare av vår profil på sociala medier och som pressekreterare arbetar du tillsammans med vår presschef i framtagandet av pressmeddelanden, texter, delabilder, filmer etc. I rollen ingår mycket omvärldsbevakning att hantera pressinformation och att bygga kontaktnät med journalister och politiker. Vissa administrativa uppgifter ingår i arbetet. Som medarbetare på kansliet ingår ibland resor i tjänsten och tempot kan emellanåt vara högt med oregelbundna arbetstider.

Du som söker bör har god kunskap om vad som krävs av professionell webbpublicering när det gäller bland annat användbarhet, sökmotoroptimering och webbanalys. Du är van att publicera såväl text, bild som video.~Du bör ha kunskaper i InDesign och Photoshop samt kunskaper i EPIServer 7.5 eller annat CMS-verktyg.~Du som söker behöver ha mycket goda kunskaper i svenska.

Vi vill att du som söker tjänsten har universitetsutbildning eller motsvarande inom kommunikation eller media. Du bör även ha erfarenheter av att arbeta med sociala medier, god kunskap om politik och kunna göra politiska bedömningar. Vi värderar förmåga att tänka kreativt, ta ansvar och ta egna initiativ. Mycket god kommunikativ förmåga är ett absolut krav. Social kompetens är viktiga egenskaper, liksom goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift, även på engelska.
    Vi tror att du är målinriktad och driven, har lätt för att samarbeta och knyta kontakter. Du behöver kunna hantera stress och ha förmågan att fatta beslut under tidspress.

Vi vill att du har goda kunskaper om Kristdemokraterna och partiets ideologi. Det är viktigt att du delar partiets värderingar.
    Har du frågor om tjänsten kontakta Michaela Hollis, kanslichef 070-7373723
    Vi tillämpar kollektivavtal samt individuell lönesättning.

Tjänsten är en provanställning på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Tillträde enligt överenskommelse.

Skicka ansökan till michaela.hollis@sll.se senast den 19 oktober. Ansökan ska innehålla ett personligt brev, tre referenser med kontaktuppgifter samt ett komplett CV.