• Kristdemokraterna i Stockholms stadshus söker pressekreterare/ borgarrådssekreterare

Vi söker en medarbetare på heltid till vårt stadshuskansli för att arbeta tillsammans med borgarrådet, kansliet och partiets fullmäktigegrupp. Tjänsteinnehållet kommer bestå övervägande av press och kommunikation men även av handläggaruppgifter (borgarrådssekreterare).

Till arbetsuppgifterna inom ramarna för press- och kommunikation hör bl.a. omvärldsbevakning, presskontakter, hantering och utvecklande av sociala medier, artikelförfattande, pressberedskap, framtagande av pressmeddelanden, strategier och vissa underlag och politiska utspel.

Som borgarrådssekreterare ger du äldre- och trygghetsborgarrådet samt Kristdemokraternas ledamöter i kommunfullmäktige och stadsdelsnämnderna politiskt stöd i politiska frågor inom några politiska facknämnder samt inom ramarna för äldre- och trygghetsrotelns övriga verksamhet. Du följer nämndernas arbete, tar fram fakta, underlag och medverkar i politikutvecklingsarbete.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och som är initiativrik, kan arbeta obekväma tider, är utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du ska vara en mycket god skribent och uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du som person som har lätt för att sätta dig in i nya frågor och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är duktig på att arbeta självständigt. Du är stresstålig och tycker om att ha många bollar i luften. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete. Då arbetet kräver en hög servicenivå och engagemang lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna.

Erfarenhet och kunskap inom trygghetsfrågor, kommunal förvaltning samt av att skapa content för sociala medier och/eller grundläggande kunskaper i Photoshop, InDesign, och Premiere Pro är meriterande. Tjänsteinnehållet kan komma att förändras utefter behov. Arbetet är förlagt till Stockholms Stadshus. Tillträde så snart som möjligt.

Frågor om anställningen ställs till kanslichef Martin Källstrand på 0761-229911 eller martin.kallstrand@stockholm.se.

Ansökan, CV och löneanspråk ska vara oss tillhanda senast den 20 mars 2021. Skicka ansökan till: martin.kallstrand@stockholm.se.