• Nu söker vi en allmänpolitisk handläggare!

Kristdemokraterna styr sedan hösten 2018 Sveriges huvudstad tillsammans med Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet och Miljöpartiet. Med politiskt ansvar för äldre- och trygghetsfrågor är vi ett växande kansli som arbetar på Sveriges vackraste arbetsplats i Stockholms stadshus. Nu vill vi expandera och välkomna en ny medarbetare!

Som handläggare (borgarrådssekreterare) ger du äldre- och trygghetsborgarrådet Erik Slottner, samt Kristdemokraternas ledamöter i kommunfullmäktige, facknämnder och stadsdelsnämnder, politiskt stöd inom allmänpolitiska frågor. Du kommer därmed att utgöra kansliets generalist inom övriga rotlars ansvarsområden och stadens facknämnder inom bl.a. trafik-, stadsbyggnad-, ekonomi-, utbildning-, och socialpolitik.

Du kommer att omvärldsbevaka, ta fram fakta, underlag samt medverka i politikutveckling och budgetarbete. Du tar fram rapporter och sätter dig in i statliga utredningar. Du ska vara behjälplig vid pressarbetet som rör allmänpolitiska ämnen med artikelunderlag samt medverka i kontakter med partiorganisationen, andra organisationer och väljare.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och som är initiativrik, kan arbeta obekväma tider, är utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du ska vara en god skribent och uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du som person har lätt för att sätta dig in i nya frågor och tycker om att samarbeta med andra samtidigt som du är duktig på att arbeta självständigt. Du är stresstålig och kan hantera flera bollar i luften. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete. Då arbetet kräver en hög servicenivå och engagemang lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna. Erfarenhet och kunskap inom kommunpolitiska frågor samt kunskap om kommunal förvaltning är meriterande. Tillträde i höst.

Ansökan, CV och löneanspråk samt eventuella frågor om anställningen ställs till kanslichef Martin Källstrand på martin.kallstrand@stockholm.se.
    Sista ansökningsdag är den 15 augusti 2019.