• Valprogram 2022

Trygghet att leva, frihet att växa

Under de senaste fyra åren har Kristdemokraterna varit med och styrt Stockholm. Genom infriandet av många vallöften har vi bidragit till att göra Stockholm till en friare, tryggare och bättre stad. Vi har genomfört omfattande åtgärder för att vända den negativa utvecklingen av ökad otrygghet, större utanförskap, vikande skolresultat och ökad låneskuld.

Vi vill fortsätta arbeta för att Stockholm ska vara en trygg och trivsam stad med hög tillväxt och låg skatt. En röst på oss i kommunvalet är en röst på:

• Ett tryggt Stockholm med fler ordningsvakter och kameror, upplysta platser och ett stärkt socialt förebyggande arbete

• Ett äldrevänligt Stockholm med fler insatser mot ofrivillig ensamhet, skärpta språkkrav på äldreomsorgens personal och fler äldrebostäder

• Ett vackert Stockholm med fler hus i klassisk stil och färre lådor i betong

• Ett Stockholm där framkomligheten för alla trafikslag värnas, även biltrafikens

• Ett Stockholm som vågar ställa krav på svenskkunskaper, demokratiska värderingar och arbete – för en bättre integration

• Ett rent Stockholm både på land och vatten, med tuffare tag mot klotter och nedskräpning

Läs mer om hur vi vill utveckla och förbättra Stockholm på länken ovan.

Klicka på bilden för att läsa valprogrammet!