Tomas Kreij

Thomas Kreij är f d planeringschef på Arlanda flygplats och nybliven pensionär. Han är ordförande i Sundbyberg Avfall och Vatten AB samt sitter i styrelsen för Förvaltaren Lokalfastigheter AB och har gedigen erfarenhet av privat skolverksamhet. Han har två vuxna barn och gillar att vistas på lantstället i Roslagen. Mail:

– Jag flyttade från Sigtuna till Sundbyberg 2004. Jag tycker om Sundbyberg och uppskattar känslan av småstad och närhet till allt. En stad med karaktär och trevliga omgivningar. Med fantastiska kommunikationer oavsett vart man vill åka. Jag är Kristdemokrat eftersom jag anser att vi behöver trygga värderingar i tider av oro och förändring. Värderingar som står upp för frihet och ansvar.

– I Sundbyberg vill jag se en förbättrad stadsplanering i de nya områden som ska byggas så att vi får en större trygghet. Förbättrad kameraövervakning där brott återkommande begås och utökat samarbete med polis och medborgare tillsammans med olika ideella föreningar.

– Trafiksituationen i vår snabbt växande stad måste hanteras. Vi blir både fler boende och besökande och det innebär fler bilar och därför måste vi kunna erbjuda vettig parkeringskapacitet samt effektiv trafikgenomströmning. Vår vackra stad måste vårdas och hållas efter och därför ska vi ha nolltolerans för nedskräpning.