• Vi söker politisk sekreterare

Kristdemokraterna i Värmdö söker en politisk sekreterare på deltid (30 %). I Värmdö styr Kristdemokraterna tillsammans med M, C, L och Mp i en koalition vi kallar Majoritet för Värmdö. Kristdemokraterna har oavbrutet suttit i styret i kommunen sedan 2006. Vi har i dag ordförandeskapet i Vård- och omsorgsnämnden och i Gustavsbergsbadet och representation i alla nämnder och bolagsstyrelser.

Vi har sedan valet 2018 fått många nya medlemmar och vi är ett glatt gäng som träffas regelbundet och diskuterar aktuella frågor. Vi arrangerar After Work regelbundet liksom temakvällar då vi bjuder in externa föreläsare.

Arbetet som politisk sekreterare innebär huvudsakligen att ge vårt kommunalråd och gruppledare politiskt stöd, men också fullmäktigegruppen samt övriga kristdemokratiska förtroendevalda. Arbetsuppgifterna är dels att vid behov medverka till framtagning av underlag för sakfrågor som behandlas i nämnder, dels att medverka till framtagning av underlag inför partiledningens ställningstagande.

Du ansvarar för hemsidan och vår synlighet i sociala medier. I arbetet ingår också att ha kontakter med väljare, organisationer, kristdemokrater med förtroendeuppdrag i Värmdö, medborgare och medlemmar. Du kommer också att få skriva utkast till pressmeddelande, artiklar och insändare och sälja in dessa till media. En del administrativa uppgifter ingår också.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och som är initiativrik, utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du är en mycket god skribent. Du skall vara analytisk, resultatinriktad och kunna arbeta självständigt. För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna. Vi ser gärna att du har erfarenhet från politiskt förtroendeuppdrag eller liknande. Som sökande måste du vara samarbetsinriktad och tycka om att ge service samt ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor. Du har förståelse för och helst erfarenhet av den politiska tjänstemannens roll. Du är inte rädd för att hugga i när det behövs. Om du har färdigheter i att redigera i Photoshop, inDesign el motsv är det ett plus, inget krav.

Arbetet är förlagt till Värmdös kommunhus. Arbetet sker företrädesvis dagtid, kontorstid, men kvällsarbete och helgarbete förekommer.

För frågor, kontakta ordförande Anders Josephsson på anders.josephsson@gmail.com eller 070-2997767.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan till anna.lipinska@kristdemokraterna.se senast 16 september. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande.